Facebook Newsfeed Updates

Η μεγαλύτερη αλλαγή στον αλγόριθμο του Facebook έχει έρθει και επηρεάζει τον τρόπο που εμφανίζονται οι Σελίδες στο Newsfeed. Και τώρα?

 

Πριν λίγο καιρό ο ιδιοκτήτης της μεγαλύτερης Κοινωνικής Πλατφόρμας στο διαδίκτυο, ο Mark Zuckerberg, ανακοίνωσε ότι το επόμενο διάστημα το Facebook θα προβεί σε σημαντικές αλλαγές

στον τρόπο που εμφανίζονται οι ανακοινώσεις στο Newsfeed των χρηστών. Συγκεκριμένα, ιδιαίτερη έμφαση και προτεραιότητα θα δοθεί στις αναρτήσεις από φίλους και συγγενείς καθώς και σε όλα τα post με ουσιαστικό περιεχόμενο που προκαλούν διάδραση και ευκαιρίες για εποικοδομητική συζήτηση.

Σημαίνει αυτό λιγότερες εμφανίσεις από Εταιρικές Σελίδες & Ειδησεογραφικούς οργανισμούς; Πολύ πιθανόν, αλλά πριν αποκηρύξετε το Facebook ως αποτελεσματικό κανάλι προώθησης και στραφείτε στα παραδοσιακά μέσα της προηγούμενης δεκαετίας, ας δούμε γιατί οι αλλαγές αυτές αποτελούν ευκαιρία τόσο για τους Marketers όσο και για τις επιχειρήσεις.

 

Το περιεχόμενο είναι ο Βασιλιάς

Πολύ συχνά το κυνήγι για ανοδικά νούμερα και αποτελέσματα μας παραπλανά. Η στρατηγική καταλήγει να βασίζεται μόνο σε αριθμούς και ψηφιακά κλισέ. "Ο κόσμος ανταποκρίνεται στα βίντεο, ας κάνουμε λοιπόν περισσότερα βίντεο! Τα κείμενα πρέπει να είναι μικρά, να υπάρχει παντού call to action, να χρησιμοποιούμε emojis"

Έχουμε όμως ξεχάσει ότι το κοινό μας είναι ανθρώπινο, ότι έχει συναισθήματα.

Αν θέλουμε να αντιδράσει στο περιεχόμενο που δημοσιεύουμε τότε οφείλουμε αυτό να είναι Χρήσιμο, Επιμορφωτικό & ενίοτε Διασκεδαστικό. Δεν είναι εύκολη δουλειά και χρειάζεται χρόνο, σίγουρα όμως θα αποδώσει και δε θα χρειαστεί να δείτε τα νούμερα της Σελίδας σας να βυθίζονται στα Τάρταρα.

 

Προκαλέστε Διά -δραστικότητα & Συζητήσεις

Μετά την ανακοίνωση του Mark για τις επικείμενες αλλαγές στο Newsfeed με τις οποίες οι αναρτήσεις από σελίδες θα τυγχάνουν λιγότερο "ευνοϊκής μεταχείρισης", οι σημαντικότεροι Social Marketers ανέβασαν σχετικό περιεχόμενο στις σελίδες τους στο Facebook σχολιάζοντας τις αλλαγές αυτές. Όλα αυτά τα post έγιναν γρήγορα viral προκαλώντας πολλά σχόλια και συζητήσεις. Δεν είναι ειρωνικό;

Όχι. Όλες αυτές οι αναρτήσεις αφορούσαν σε περιεχόμενο για το οποίο ο κόσμος ενδιαφερόταν πάρα πολύ να επιμορφωθεί τη δεδομένη στιγμή. Προσέφεραν λύσεις και ουσιαστικές ιδέες και προκάλεσαν γνήσια σχόλια από καθαρό ενδιαφέρον και διάθεση για συμμέτοχή στη συζήτηση.

Όταν ανεβάζετε κάτι, πρέπει να υπάρχει λόγος. Σκεφτείτε το κοινό στο οποίο απευθύνεστε. Σκεφτείτε τί το ενδιαφέρει, τι του είναι χρήσιμο να γνωρίζει, τι θα το συγκινούσε και τί θα το κάνει να γελάσει. Σκεφτείτε τί θα έλεγε η εταιρεία σας αν ήταν άνθρωπος που μιλούσε σε έναν άλλο άνθρωπο που μόλις γνώρισε σε ένα πάρτι. Σίγουρα όχι, « είμαι στη μισή τιμή, αγόρασε με τώρα!»

Όλα αυτά είναι δύσκολα, περίπλοκα και χρονοβόρα. Όμως αυτή τη στιγμή το Facebook έχει την ίδια εξέλιξη με την τηλεόραση τη δεκαετία του ‘60. Και μας έκανε ξεκάθαρες τις προθέσεις τους. Οι εταιρείες με σωστό περιεχόμενο, στρατηγική & συνεργάτες δεν έχουν τίποτα να φοβηθούν.

 

Το τέλος των Διαγωνισμών όπως τους ξέραμε

Σε μία προσπάθεια να ευνοηθούν από το αλγόριθμο του FB, πολλές σελίδες στήνουν διαγωνισμούς ή ψηφοφορίες προτρέποντας τους χρήστες να σχολιάσουν ή να κοινοποιήσουν τις σχετικές αναρτήσεις. Πλέον, η τακτική αυτή θεωρείται ότι εναντιώνεται στην ιδέα της αυθεντικότητας που θέλει να προωθήσει το Facebook & θα έχει αρνητικές επιπτώσεις.

 

Οι ομάδες έρχονται πάλι στο προσκήνιο

Δεν είναι πολύς καιρός από τότε που το Facebook μας έδωσε τη δυνατότητα να συνδέσουμε ομάδες (groups) στη σελίδα μας που θα λειτουργούν σαν κοινότητες με κοινά ενδιαφέροντα και θέματα συζητήσεων. Αυτό που πρέπει να προσέξουν εδώ οι εταιρείες αλλά και οι Marketers είναι να μη "σπαμάρουν" το κοινό αυτό με συνεχείς προωθήσεις αλλά αντίθετα να κρατήσουν μία ουδέτερη στάση, λειτουργώντας ως διαχειριστές της συζήτησης.

 

Συμπέρασμα: Το Facebook θα συνεχίσει να είναι η Νο1 διαφημιστική πλατφόρμα

Οι διαφημίσεις θα συνεχίσουν να λειτουργούν, ο κόσμος θα συνεχίσει να είναι Online & δεν υπάρχει ουσιαστικός λόγος για πανικό, εφόσον τηρούνται οι στοιχειώδεις αρχές τις επικοινωνίας.

 

Ποια είναι η δική σας γνώμη?

 

Ηράκλειο 22.1.2018

 

phone sc-fb