Γιατί χρειάζονται οι επιχειρήσεις Digital Marketing;

Ίσως είναι κουραστικό να ακούτε συνεχώς πως το παγκόσμιο εμπόριο κινείται σε online ρυθμούς τα τελευταία χρόνια. Όμως, όλες οι υπάρχουσες έρευνες δείχνουν ότι αυτό θα συνεχίσει να συμβαίνει καθώς οι αυξητικές τάσεις μεταφοράς του φυσικού εμπορίου στον ηλεκτρονικό κόσμο παραμένουν ισχυρές. Παράλληλα με αυτή την εξέλιξη παρατηρείται πως αρκετές επιχειρήσεις παραμένουν πίσω στον ψηφιακό μετασχηματισμό τους και στην μετάβαση στη νέες τεχνολογίες. Αυτή η στασιμότητα μπορεί να κρύβει αρκετές αιτίες, όμως οι καιροί δεν περιμένουν.

Στη σημερινή εποχή πολλές εκ των τεχνολογιών ήταν παλαιότερα προσβάσιμες μόνο σε πολύ μεγάλες εταιρίες και πολυεθνικές, πέρα από τα κανάλια του παραδοσιακού marketing όπου δείχνουν να φθίνουν παρουσιάζοντας εμφανείς αδυναμίες. Πλέον με τα διαθέσιμα ψηφιακά εργαλεία προβολής (όπως τα πιο γνωστά Facebook, Instagram, Google, YouTube κλπ.) δίνεται η δυνατότητα ακόμη και σε μικρότερες επιχειρήσεις να μπουν δυναμικά  στο ηλεκτρονικό εμπόριο εδραιώνοντας την παρουσία τους.

Τι είναι το Digital Marketing;
Ένας ακριβής ορισμός του Ψηφιακού Marketing θα μπορούσε να περιγραφεί ως η μέθοδος που συμπεριλαμβάνει το σύνολο των ενεργειών marketing που κάνουν χρήση μιας ηλεκτρονικής συσκευής ή του internet. Οι επιχειρήσεις κάνουν χρήση των διαθέσιμων ψηφιακών καναλιών όπως μηχανές αναζήτησης, μέσα κοινωνικής δικτύωσης, email και διάφορες άλλες ιστοσελίδες και υπηρεσίες. Υλοποιώντας έτσι την ψηφιακή στρατηγική προβολής τους, επιτυγχάνοντας να αλληλοεπιδράσουν με υπάρχοντες και δυνητικούς πελάτες.

Λειτουργεί το Digital Marketing για την επιχείρηση μου;
Αρχικά πολλοί θα αναρωτιούνται εάν το digital marketing μπορεί να λειτουργήσει αποτελεσματικά για την επιχείρηση τους. Ανεξάρτητα λοιπόν από τον τομέα ενασχόλησης και δραστηριότητας, ο καθοριστικός στόχος παραμένει σταθερός. Ο εντοπισμός του ιδανικού προφίλ του υποψηφίου αγοραστή, η αναγνώριση των αναγκών του κοινού μας και η προβολή και προσφορά της δική μας ανταγωνιστικής αξίας στα ανάλογα ψηφιακά κανάλια και φυσικά η τελική αγορά. Γίνεται λοιπόν σαφές ότι το Digital Marketing μπορεί να λειτουργήσει για κάθε τύπο επιχείρησης, αποδίδοντας  πολλαπλά οφέλη.

Γιατί το χρειάζεται η επιχείρηση μου;
Εδώ φυσικά δεν υπάρχει μία μοναδική απάντηση αλλά θα παρουσιαστούν μια σειρά από λόγους όπου σκοπός είναι να γίνουν κατανοητοί από τους επιχειρηματίες που επιθυμούν την οργάνωση της ψηφιακής τους προβολής και πως αυτοί οι λόγοι θα εξυπηρετήσουν τα σχέδια και την στρατηγική της επιχείρησης τους.

Διατήρησε μακροχρόνιες σχέσεις με τους πελάτες σου!
Η ικανότητα διατήρησης σχέσεων και αλληλεπίδρασης με τους πελάτες με αποτελεσματικό τρόπο αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για τις επιχειρήσεις σε όλο τον κόσμο, και δεδομένου ότι οι περισσότερες επιχειρήσεις στις μέρες μας λειτουργούν τουλάχιστον εν μέρει στο διαδίκτυο, το ψηφιακό μάρκετινγκ παρέχει στην επιχείρησή σας μια πρόσθετη πλατφόρμα για την ανάπτυξη και διατήρηση σχέσεων με τους πελάτες σας. Με το ψηφιακό μάρκετινγκ, οι πιστοί στην επιχείρηση σας καταναλωτές μπορούν να γίνουν πρεσβευτές του brand σας, γεγονός που μπορεί να βοηθήσει την επιχείρησή σας να προσελκύσει νέους πελάτες και να ξεπεράσει τον ανταγωνισμό. Με τη χρήση προσαρμοσμένων διαφημιστικών εκστρατειών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορείτε να προσελκύσετε τους δυνητικούς σας πελάτες και να ενθαρρύνετε μια διαρκή διαδικτυακή αλληλεπίδραση, επιτυγχάνοντας μακροχρόνιες σχέσεις και κερδίζοντας επαναλαμβανόμενες πωλήσεις.

Πελάτες και Ανταγωνιστές σας είναι ήδη εκεί!
Μπορεί να το αγνοείτε, να το φοβάστε επειδή θεωρείτε ότι δεν είστε έτοιμοι. Πολύ πιθανό να το αναβάλλετε για αργότερα πιστεύοντας ότι οι συνθήκες για την επιχείρηση σας θα είναι καλύτερες. Η απάντηση εδώ είναι ξεκάθαρη, η καλύτερη στιγμή για να ξεκινήσετε μια στρατηγική digital marketing είναι ΧΘΕΣ. Δεν, είναι κάτι που πρέπει φυσικά να σας αγχώσει όμως έχουμε να κάνουμε με μια πραγματικότητα ότι σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία (Hootsuite: Digital 2021 July Global Statshot Report) παραπάνω από τον μισό πληθυσμό του πλανήτη μας βρίσκεται online και χρησιμοποιεί κάποιο από τα υπάρχοντα Social Media. Πιστέψτε το, και οι δικοί σας πελάτες βρίσκονται online το ίδιο βέβαια συμβαίνει και με τους ήδη ανταγωνιστές σας. Όπου ίσως οι περισσότεροι εξ’ αυτών να έχουν αναπτύξει τη δική τους στρατηγική στον ψηφιακό κόσμο έχοντας πετύχει σημαντικά αποτελέσματα.

Ανακάλυψε το πραγματικό προφίλ των πελατών σου!
Πιστευείς ότι γνωρίζεις ποιο είναι το πραγματικό προφίλ των πελατών σου; Σε ποιούς πραγματικά θέλεις να απευθυνθείς και ποιοί ενδιαφέρονται περισσότερο για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σου; Το ψηφιακό μάρκετινγκ μας παρέχει τη δυνατότητα να διαχωρίσουμε τα δημογραφικά στοιχεία σε πολύ συγκεκριμένες ομάδες ανθρώπων με βάση μια σειρά απο χαρακτηριστικά. Παράγοντες όπως η ηλικία, το φύλο, το επάγγελμα, τα ενδιαφέροντα τους, η γεωγραφική τους θέση και άλλα. Αυτά, είναι κάποια εκ των βασικών χαρακτηριστικών όπου επιλέγοντας τα είμαστε σε θέση να απευθυνθούμε σε πολύ συγκεκριμένα κοινά, προβάλλοντας τα μηνύματα που επιθυμούμε απόλυτα στοχευμένα με τρόπο που το παραδοσιακό marketing και η μαζική διαφήμιση δε μπορεί.

Απόδοση διαφημιστικής προβολής και ταχύτητα!
Στο digital marketing όλα τα δεδομένα έχουν αξία! Προχωράμε στοχευμένα και με ολοκληρωμένο πλάνο αξιοποιόντας όλη τη διαθέσιμη πληροφορία. Όλα τα στατιστικά στοιχεία του eShop συγκεντρώνονται και αξιολογούνται με στόχο την βελτιστοποίηση της προβολής και την μεγιστοποίηση της απόδοσης της επένδυσης. Έχουμε τη δυνατότητα να δούμε τι έκαναν οι χρήστες όταν είδαν την διαφήμιση σου, πόση ώρα είδαν το video σου και πόση ώρα περιηγήθηκαν στην ιστοσελίδα σου. Ποιο διαφημιστικό είχε την καλύτερη απόδοση βάσει του στόχου που έχουμε θέσει και σε ποιο δημογραφικό κοινό είχαμε τα επιθυμητά αποτελέσματα. Απο πού προήλθαν οι επισκέπτες στο eShop μας και φυσικά ποιοί τελικά αγόρασαν. Όλα αυτά άμεσα ξεκινώντας άμεσα την διαφημιστική καμπάνια σου χωρίς κανένα γεωγραφικό περιορισμό.  Το σύνολο αυτών των δεδομένων μας βοηθούν να βγάλουμε χρήσιμα συμπεράσματα και να προσαρμόσουμε τη στρατηγική μας με ακρίβεια, δίνοντας πολλαπλάσια αξία στην επένδυση μας μετρώντας κάθε ευρώ που δαπανάται.

Νίκος Σπανάκης
Sales & Marketing @ Netmechanics LLC
n.spanakis@netmechanics.gr