5 Λάθη που πρέπει να αποφύγεις στο νέο σου eShop!

Η στροφή στο web και γενικότερα το Digital Transformation των επιχειρήσεων, είναι πλέον μονόδρομος!

Ειδικότερα, αν είσαι νέος επιχειρηματίας λιανικής θα πρέπει να ετοιμαστείς άμεσα για τη μεγάλη στροφή της επιχείρησης σου στο ηλεκτρονικό εμπόριο!

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΑ ΝΟΥΜΕΡΑ που επιτάσσουν την ψηφιακή μεταμόρφωση των επιχειρήσεων λιανικής:

1. 2020 5 εκατομμύρια (!!!) μοναδικοί χρήστες στη χώρα μας επέλεξαν να κάνουν τις αγορές τους μέσω του ηλεκτρονικού εμπορίου!

2. Σχεδόν το 50% του πληθυσμού της Ελλάδας έκανε τουλάχιστον μία ηλεκτρονική αγορά

3. 8 στους 10 καταναλωτές πριν προβούν στην αγορά οποιουδήποτε προϊόντος πραγματοποιούν πρώτα μια εκτεταμένη έρευνα στα eShop του αντίστοιχου κλάδου.  

Αν, λοιπόν, έχεις αντιληφθεί την αναγκαιότητα να περάσεις στον κόσμο του ηλεκτρονικού επιχειρείν διάβασε στη συνέχεια του άρθρου τα πιο συχνά λάθη που πρέπει να αποφύγεις στο νέο σου eShop.

  1. Συμβατότητα στις φορητές συσκευές

Εδώ δεν έχουμε να κάνουμε με ένα λάθος, κάνουμε λόγο για ένα έγκλημα που είναι ικανό να σε κάνει να χάσεις τους δεκαπλάσιους πελάτες από αυτούς που θα έχεις. Οι χρήστες, πλέον, περιηγούνται στο internet σε πολύ μεγάλο ποσοστό από κινητές συσκευές και αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να είναι εξοικειωμένοι με συγκεκριμένη δομή στα eShop που επισκέπτονται. Αν το δικό σου eShop δεν είναι «mobile responsive». Δηλαδή, με τον όρο «responsive» περιγράφουμε μία ιστοσελίδα η οποία συμπεριφέρεται εντελώς διαφορετικά στον σταθερό υπολογιστή από ότι στο κινητό. Κάτι απόλυτα θεμιτό. Αυτό σημαίνει ότι το ηλεκτρονικό κατάστημα αυτόματα θα προσαρμόζει το πλάτος του, μαζί με τα στοιχεία που περιέχει (εικόνες, κείμενο κλπ.), ώστε να βελτιστοποιήσει την εμπειρία του επισκέπτη ανάλογα με τη συσκευή που χρησιμοποιεί. Στην περίπτωση που δεν πληροί το eShop αυτές τις προϋποθέσεις τότε ο χρήστης αναντίρρητα δεν θα μπει στη διαδικασία να συνεχίσει την περιήγηση και θα ψάξει σε κάποιον ανταγωνιστή σου αυτό που ψάχνει. Μην χαρίζεις, λοιπόν, πωλήσεις στους άλλους, γίνε εσύ ο «ανταγωνιστής», ο οποίος θα παίρνει τους πελάτες των άλλων.

2. Πάρα πολλές βασικές κατηγορίες προϊόντων

Να ξεκαθαρίσουμε ότι κανένας δε σου λέει να μην έχεις μεγάλη ποικιλία προϊόντων. Ωστόσο, το να δημιουργείς κατηγορίες με 2 ή 3 προϊόντα μέσα κουράζει αφάνταστα το χρήστη, που θέλει να ψάξει ανάμεσα σε ένα μεγάλο εύρος προϊόντων της κατηγορίας που τον ενδιαφέρει και να καταλήξει σε αυτό που του ταιριάζει καλύτερα. Επίσης, το να υπάρχουν πάρα πολλές κατηγορίες στην αρχική σελίδα (και στο menu) υποβαθμίζει σε μεγάλο βαθμό την εικόνα του eShop. Αυτό το πρόβλημα λύνεται με τη σωστή κατηγοριοποίηση των προϊόντων από το διαχειριστή και με τη χρήση κατηγοριών τριών επιπέδων.

3. Κακή ποιότητα ή αποτύπωση φωτογραφιών

Δεν είναι λίγες οι φορές που μπαίνει κανείς σε ένα eShop και από τις φωτογραφίες και μόνο αποφασίζει να φύγει χωρίς καν να περιηγηθεί. Είναι πραγματικά κρίμα ένας πελάτης να “κακοχαρακτηρίζει” το «κατάστημα» σου από τη βιτρίνα και μόνο, χωρίς καν να το επισκεφτεί ουσιαστικά.

Μπορεί τα προϊόντα να είναι σε ασυναγώνιστες τιμές ή να είναι κορυφαίας ποιότητας και λόγω της πρόχειρης δουλειάς στο κομμάτι της φωτογράφισης να μην μπορεί να προβληθεί όλη αυτή η αξία. Για αυτό το λόγο η επένδυση και σ’ αυτόν τον τομέα είναι ιδιαίτερα σημαντική. Υπάρχουν αρκετοί αξιόλογοι φωτογράφοι που με τις σωστές τεχνικές γνωρίζουν τον ιδανικό τρόπο για να προβάλλουν ένα προϊόν. 

4. Ασαφείς περιγραφές προϊόντων

Ο χρήστης, αδιαμφισβήτητα, θέλει πληροφορίες για το προϊόν που πρόκειται να αγοράσει. Η περιγραφή πρέπει να είναι περιεκτική, ώστε να κατανοεί ο δυνητικός αγοραστής τα πλεονεκτήματα, τα χαρακτηριστικά και τις ιδιότητες του προϊόντος, χωρίς όμως να τον κουράζει το κείμενο και να είναι μακροσκελές με πολλές ανούσιες πληροφορίες. Για παράδειγμα, ας υποθέσουμε ότι ένας καταναλωτής ενδιαφέρεται να αγοράσει μια ομπρέλα. Άρα η αρχική αναζήτηση γίνεται με τη λέξη «ομπρέλα». Έπειτα, όμως, ο πελάτης θα επικεντρωθεί σε επιμέρους χαρακτηριστικά και ιδιότητες του προϊόντος, όπως με βάση το χρώμα. Στη συνέχεια μπορεί να προστεθούν ακόμη πιο εξειδικευμένες ιδιότητες, ενδεικτικά «ομπρέλα χρώματος κόκκινου με ξύλινη λαβή». Γι’ αυτό, λοιπόν, δημιουργώντας τη σωστή περιγραφή βοηθάμε τον πελάτη να βρει πολύ γρήγορα αυτό που θέλει. Με αποτέλεσμα να πραγματοποιηθεί μια γρήγορη πώληση και να αποκτήσεις έναν ευχαριστημένο πελάτη.

5. Δύσκολη -πολύπλοκη- διαδικασία αγοράς (Checkout)

Έχουμε γίνει μάρτυρες άπειρες φορές πωλήσεων που σταματάνε τελευταίο βήμα της ηλεκτρονικής παραγγελίας. Ακόμη και στην περίπτωση που ο υποψήφιος πελάτης του eShop, έχει προσθέσει το προϊόν στο καλάθι αν η διαδικασία του checkout τον κουράσει τότε οι πιθανότητες να μην ολοκληρώσει την αγορά είναι ιδιαίτερα μεγάλες. Ο χρήστης θέλει στις περισσότερες περιπτώσεις να συμπληρώσει γρήγορα τα στοιχεία του και να «ξεμπερδέψει» με την αγορά σε σύντομο χρονικό διάστημα. Αυτό πολλές φορές συμβαίνει, διότι έχει ήδη ξοδέψει αρκετό χρόνο στην έρευνα του για να καταλήξει στο προϊόν που τον κέρδισε και δεν είναι διατεθειμένος να σπαταλήσει κι άλλο. Έτσι, είναι απαραίτητο η εταιρεία που θα αναλάβει τη δημιουργία του eShop σου να σου παρέχει τη δυνατότητα να μη χάσεις τον πελάτη στον… τερματισμό.

Το eCommerce έχει μπει εδώ και χρόνια στη ζωή μας και ήρθε για να μείνει και να επιβάλει τους δικούς του όρους, στη Netmechanics είμαστε στη διάθεσή σου για να μπεις στον κόσμο του ηλεκτρονικού εμπορίου με απόλυτη επιτυχία!

Στέλιος Στουραϊτης
Sales & Marketing .dpt
s.stouraitis@netmechanics.gr