Ταχύτητα φόρτωσης. Μπορεί να επηρεάσει την απόδοση ενός ηλεκτρονικού καταστήματος;

Η ταχύτητα φόρτωσης μιας ιστοσελίδας είναι ένας από τους βασικότερους παράγοντες για την επιτυχία ή την αποτυχία ενός ηλεκτρονικού καταστήματος.

Μια ιστοσελίδα η οποία καθυστερεί να φορτώσει, επηρεάζει αρνητικά τόσο την εμπειρία του χρήστη (user experience, UX), όσο και την βαθμολογία που θα πάρει από τις μηχανές αναζήτησης (Google, Bing κ.α.) και σαφώς το AdSpent που καλείται ο κάθε διαφημιζόμενος να επενδύσει.

Έτσι, όσο χειρότερη είναι η εμπειρία του χρήστη, τόσο λιγότερο, αυτός θα μείνει στο ηλεκτρονικό κατάστημα, τόσο πιο δύσκολα θα γίνει πελάτης και μάλιστα πελάτης, που θα επιστρέψει και για άλλες αγορές. Όσο χαμηλότερη είναι η βαθμολογία, τόσο χειρότερη θα είναι η κατάταξη της ιστοσελίδας σας στα οργανικά αποτελέσματα και όχι μόνο, αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης.

Γίνεται λοιπόν εύκολα αντιληπτό, ότι η ταχύτητα φόρτωσης είναι ένα από τα πρώτα στοιχεία που θα πρέπει να βελτιωθούν σε μία ιστοσελίδα τόσο από άποψη UX, όσο και από άποψη SEO (Search Engine Optimization), ώστε το ηλεκτρονικό κατάστημα να έχει ένα σημαντικό πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού.

Τι πρέπει να προσέξω και πως μπορώ να το ελέγξω;

Κάποια από τα εργαλεία που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε για να μετρήσουμε την απόδοση της ιστοσελίδας είναι:

  1. GTmetrix
  2. PageSpeed Insights
  3. Pingdom Website Speed Test
  4. SiteSpeed

Κάποια από τα σημεία στα οποία πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη σημασία ώστε να επιτύχουμε καλύτερη απόδοση της ιστοσελίδας είναι:

  1. Ο server στον οποίο φιλοξενείται το ηλεκτρονικό κατάστημα (Web Hosting).
  2. Η προσαρμογή των εικόνων, ως προς το μέγεθος και τον τύπο των αρχείων.
  3. Η ελαχιστοποίηση (minifying), του κώδικα των CSS και JavaScript αρχείων.
  4. Η χρήση CDN (Content Delivery Network) για τη διανομή των στατικών στοιχείων, όπως είναι οι εικόνες, οι γραμματοσειρές, τα αρχεία CSS και JavaScript κ.α.

Στη Netmechanics προσέχουμε όλα τα παραπάνω, μεταξύ άλλων, ώστε να προσφέρουμε στους πελάτες μας, το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα για ένα ανταγωνιστικό ηλεκτρονικό κατάστημα.